Aktuálny čas:


..: Záverečné správy o činnosti za školský rok 2005/2006 :..


SPRÁVA
O VÝCHOVNO - VZDELÁVACEJ ČINNOSTI ZÁKLADNEJ ŠKOLY SOLOŠNICA
ZA
ŠKOLSKÝ ROK 2005/2006

(1)

a) základné identifikačné údaje o škole:

  1. názov školy - Základná škola Sološnica
  2. adresa školy - Základná škola Sološnica, 906 37 Sološnica 7
  3. tel/fax - 034 65 84 118
  4. www.zssolosnica.edu.sk, skola@zssolosnica.edu.sk
  5. zriaďovateľ školy - Obec Sološnica
  6. vedúci zamestnanci školy:
    Mgr. Ivan Kordík, riaditeľ školy
    PaedDr. Karolína Ghirbaková, zástupkyňa riaditeľa školy
  7. rada školy - predseda: Mgr. Mária Pfeilerová
    rodičovské združenie - predseda: Mgr. Agneša Dulanská

b) počet žiakov školy:

I. stupeň: 72 žiakov
II. stupeň: 178 žiakov
Spolu: 250 žiakov
ŠKD: 22 žiakov

c) počet zapísaných žiakov do 1. ročníka:

13 žiakov (pôvodne zapísaných 18 žiakov, + 1 sa prisťahoval, z nich 5 odklad a 1 sa odsťahoval)

d) údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie:

1. Celkový počet žiakov 9. ročníka 37 / 16 dievčat
2. Počet žiakov prijatých na SŠ 24 / 12 dievčat 4R
Škola Odbor prijatí dievčatá
Gymnázium Gymnázium 7 5
Obchodná akadémia obchodná akadémia 3 2
SSOŠ podnikania škola podnikania 1 1
SPŠ Mechatronika 2 0
SPŠ Elektrotechnika 2 0
SPŠ Strojárstvo 1 0
ZSŠ mechanik strojov a zariadení 3 0
ZSŠ obchod a podnikanie 2 2
SPoŠ manažment reg. cest. ruchu 1 1
SOU Čašník 1 0
SOU poštový manipulant 1 1
3. Počet žiakov prijatých SOU 13 / 4 dievčatá 3R
Škola Odbor prijatí dievčatá
ZSŠ Kuchár 2 1
ZSŠ autoopravár - elektrikár 2 0
SOU mechanik pre elektrotechniku 1 0
SOU autoopravár - elektrikár 1 0
SOU elektromechanik pre RZ 2 0
SOU cukrár 2 2
SOU čašník 1 0
SOU autoopravár - mechanik 1 0
SOU Kaderník 1 1
4. Vychádzajúci žiaci z nižších ročníkov
Počet žiakov prijatých na OU 1 / 1 dievča 2R
Škola Odbor prijatí dievčatá
SOU chemická výroba 1 1
5. Počet neprijatých žiakov 1 / 0 2R
Škola Odbor prijatí dievčatá
Gymnázium osemročné gymnázium 1 0

e) výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov:

I. stupeň: zo 72 žiakov prospelo 72 žiakov, t.j. 100%. Z 54 žiakov 2.-4. ročníka prospelo na samé jednotky 14 žiakov, t.j. 25,45 %.

II. stupeň: zo 178 žiakov prospelo 172 žiakov, t.j. 94,64 %. Z nich na samé jednotky prospelo 11 žiakov, t.j. 6,14 % zo žiakov II. stupňa. Neprospelo 6 žiakov, t.j. 3,35 %. Žiaci, ktorí neprospeli boli: 1 z V. Triedy (SjL, NJ a M), traja zo VI. triedy (3 SJL, 3 NJ, 3 M, 2 Z,1 D), dvaja žiaci zo VII.B triedy (2 M, 1 SJL, 1 NJ a 1 Z).

Celkové percento prospechu: 97,62 %, z toho na I. stupni 100 %, na II. stupni 96,64, %, v ročníkoch 2.-9. spolu 97,44 %.

f) zoznam uplatňovaných učebných plánov:

1.-2. ročník - 1. variant, 3.,4.,5.,6. ročník, VII.A, VIII.A, IX.A - RVCJ 3.-9. ročník, VII.B, VIII.B, IX.B - 3. variant

g) počty zamestnancov a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:

h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov

i) Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:

V školskom roku 2005/2006 škola uskutočnila nasledovné podujatia:

j) údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:

k) údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej ŠŠI v škole:

V školskom roku 2005/2006 nebola u nás vykonaná inšpekčná činnosť.

l) Údaje o priestorových a materiálno - technických podmienkach školy:

V r. 1992 stará budova školy prešla rekonštrukciou a bola urobená prístavba. V rámci nej bola zriadená aj školská jedáleň, takže celá ZŠ je pod jednou strechou - všetky školské priestory sú sústredené v jednej budove. Nedostatok finančných prostriedkov a rýchle tempo prác sa odrazilo na kvalite prác. V lete 2004 sme preto robili rekonštrukciu telocvične - výbrusy palubovky a nové nalakovanie a začali sme s postupnou výmenou okien. Pri rekonštrukcii a prístavbe bol zničený celý športový areál, preto sme v r. 1994 prikročili k postupnému riešeniu okolia školy. Znivelizovali sme terén a vybudovali futbalové ihrisko. Z projektu Cena Holcim pre rozvoj regiónu Záhorie 2005 sme zabudovali do areálu tri basketbalové koše, v súčasnosti z Ceny Holcim pre rozvoj regiónu Záhorie 2006 a projektu Otvorená škola - oblasť športu budujeme bežeckú dráhu na 60 m spolu so skokom do diaľky a doskočiskom, ktoré bude súčasne slúžiť ako ihrisko na plážový volejbal projekt "Tri v dvoch". Škola disponuje odbornou učebňou fyziky, dielňami na technickú výchovu, učebňou varenia, chemickým laboratóriom, videoučebňou, učiteľskou a žiackou knižnicou a kabinetmi pre učiteľov. Projektom Infovek škola získala 6 počítačov a zriadili sme učebňu výpočtovej techniky. V rámci modernizácie vyučovacieho procesu v závislosti od finančných možností postupne vybavujeme školu novými učebnými pomôckami (CD - prehrávače, výukové programy, mapy, videokazety atď.)

Naďalej potrebujeme financie na výmenu ďalších oblokov, opravy a údržbu budovy a strechy, vymaľovanie priestorov, opravu v učebni fyziky - chémie (el. rozvody a voda), výmena podlahoviny v niektorých triedach, nákup tabúľ a šk. nábytku pre vyššie ročníky.

m) údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

1. o dotáciách zo štátneho rozpočtu na žiakov

Príjem finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

Základná škola od 1.09.2005 do 31.08.2006 7116000,00 Sk
Otvorená škola - Infovek 100000,00 Sk
Spolu 7216000,00 Sk

Čerpanie finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

Mzdy a odvody 6322842,00 Sk
El. energia, plyn, vodné a stočné, telefón 283837,00 Sk
Uč. pomôcky, kanc. materiál, čist. prost. 45545,00 Sk
Drobné opravy 27451,00 Sk
Stravné, dezinf., revízie, ZPS, tvorba soc.f. 195682,00 Sk
Otvorená škola - Infovek 100000,00 Sk
Spolu 6975357,00 Sk

Nakoľko sa finančné prostriedky prideľujú na kalendárny rok a nie na školský rok, zostatok vo výške 240643,00 Sk použije škola do 31.12.2006.

2. o príspevkoch na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakom vyživovaciu povinnosť

Tieto príspevky sme mali len v rámci originálnych kompetencií:

Príjem finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

Školné ŠKD 2005/2006 26790,00

Čerpanie finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

Mzdy a odvody 11126,00
El. Energia, plyn, vodné a stočné, telefón 9460,00
Uč. pomôcky, kanc. materiál, čist. prost. 4530,00
Stravné, dezinf., revízie, ZPS, tvorba soc.f. 1674,00
Spolu 26790,00

3. o finančných prostriedkoch prijatých za vzdelávacie poukazy a spôsobe ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

Príjem finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

Vzdelávacie poukazy 194400,00

Čerpanie finančných prostriedkov od 1.09.2005 do 31.08.2006

El. energia, plyn 14930,00
Dohody 179470,00
Spolu 194400,00

4. o finančných prostriedkoch získaných od rodičov

Finančné prostriedky od rodičov škola v rámci prenesených kompetencií nezískala.

n) cieľ, ktorý si škola určila vo svojom koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok (2005/2006), a vyhodnotenie jeho plnenia:

V rámci strategického plánovania sme si na začiatku šk. roku 1998/99 vytýčili začať s vyučovaním podľa variantu s rozšíreným vyučovaním cudzích jazykov v 3.-9. ročníku. Uskutočnili sme to preto, lebo výborní žiaci odchádzali od 3. ročníka, resp. od 5. ročníka z našej školy do škôl, kde toto rozšírené vyučovanie mali. Zároveň sme zrealizovali aj požiadavku väčšiny rodičov. Bol to dobrý krok. V máji 2004 sme mali víťazku SR v olympiáde AJ v kat. 8.-9. ročník, v r. 2005 obsadila naša žiačka 3. miesto. Zároveň sa stala naša škola organizátorom okresných kôl olympiády v anglickom aj nemeckom jazyku. I naďalej chceme pokračovať v nastúpenom trende.

V práci s výpočtovou technikou sme v šk. roku 2005/06 získali v projekte Otvorená škola 100000,- na nákup výpočtovej techniky, úspešní sme boli i v projekte Digitálni Štúrovci.

Na vzdelávacie poukazy v rámci práce s talentovanou mládežou sme vytvorili krúžky, v ktorých sa mohli naši žiaci realizovať. Boli to nasledovné aktivity:

Niektoré z aktivít boli rozdelené do viacerých krúžkov podľa veku žiakov.

o) oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení:

Naši žiaci dosahujú veľmi pekné výsledky vo vedomostných i nevedomostných súťažiach.

Mali sme a máme úspešných riešiteľov krajských kôl olympiád v anglickom (Lucia Šírová) aj nemeckom jazyku (Marián Weidner), prednese poézie a prózy (Lucia Klímová, Ivana Chovancová), matematickej olympiáde (Barbora Grúzová), fyzikálnej (Peter Stanovský), chemickej (Juraj Míšaný) i geografickej (Aneta Ritomská, Katarína Nemcová, Lucia Šírová, Juraj Kordík, Zuzana Kordíková) olympiády, Maľovanej fyzike (Anton Rehák), viacero viacnásobných hviezd matematického neba v matematickom korešpondenčnom seminári MAKS, už spomínanú víťazku celoslovenského kola v anglickom jazyku (Lucia Šírová), dve naše žiačky (Denisa Válková, Martina Slámová) boli úspešnými riešiteľkami v celoslovenskom korešpondenčnom seminári Mladý génius. Náš žiak Juraj Kordík sa umiestnil na 12. mieste v medzinárodnom Ekologickom seminári ochranárov štyroch krajín z 214 účastníkov, viacerí naši žiaci patria pravidelne medzi 20 % najúspešnejších riešiteľov medzinárodného matematického seminára KLOKAN.

Naši žiaci získavajú diplomy v celoslovenských i medzinárodných výtvarných súťažiach (Bohúňova paleta, org. MŠ SR, a Zelený svet, org. SAŽP a MŽP SR - SR, Kladenská veverka - ČR). V minulosti boli naše dievčatá majsterkami Slovenska v hádzanej, vychovali sme majstra Slovenska v behu na 60 m (Milan Škvaridlo, Daniel Špoták), v skoku do diaľky (Daniel Špoták), majsterku SR v behu na 800 m (Jana Sedláková), juniorskych reprezentantov v ľahkej atletike. Zorganizovali sme desať ročníkov Malokarpatského pohára v hádzanej dievčat a desať ročníkov ľahkoatletického Pohára oslobodenia. V tomto školskom roku pripravujeme už XII. ročník Putovného pohára riaditeľa Základnej školy Sološnica v behu, dúfame, že opäť s medzinárodnou účasťou. V minulom roku naši mladí futbalisti skončili svoje účinkovanie v semifinále celoštátneho Coca-Cola školského pohára vo futbale. Opäť sme mali dvoch zástupcov vo finále ľahkoatletickej bežeckej súťaže Hľadáme nového Jozefa Plachého (Martin Nemec, Kristína Studeničová).

V šk. roku 2005/06 sme sa zapojili do viacerých projektov. Finančne a vecne sme boli ocenení vo: Otvorená škola - Infovek 2006, Otvorená škola - oblasť športu, Digitálni Štúrovci, Cena Holcim pre rozvoj regiónu Záhorie. Boli sme zapojení do Veľkej jarnej knihomoliády 2006, spolu s Holcim Slovensko, a.s., sme uskutočnili Deň Zeme, futbalisti úspešne reprezentovali školu v už spomínanom Coca-Cola školskom pohári, úspešne sme sa zapojili do "Súťaže o najzaujímavejšie podujatia školskej knižnice" k Medzinárodnému dňu školských knižníc, počas Dňa narcisov sme vyzbierali 1850,-Sk, ocenení sme boli i v Lesoochranárskej škole 2006. Nechápeme, prečo sme neboli vybraní ani ako náhradná škola v projekte MŠ SR MINERVA - Jazykové laboratóriá, kde bola podmienka mať úspešný aspoň jeden projekt z Otvorenej školy alebo Digitálnych Štúrovcov, a my sme mali úspešné obidva !!! Možno si niekto z kompetentných všimne, že boli neprávom vybrané do tohto projektu školy, ktoré nemali úspešný ani jeden z týchto projektov, čo bola podmienka !!!

Od roku 2000 sme zapojení do projektu "Správaj sa normálne!"

Ku koncu októbra 2006 chceme požiadať IES London o prehodnotenie nášho ratingu (v súčasnosti rating B - t.j. spoľahlivá inštitúcia dosahujúca trvale dobrých výsledkov").

- oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení:

Nakoľko sme počtom tried menšia škola, máme problém odučiť kvalifikovane niektoré predmety, najmä výchovy na II. stupni. Nekvalifikovane učíme v 5.-9. ročníku všetky hodiny hudobnej a technickej výchovy. Týmito hodinami si učitelia dopĺňajú úväzok, resp. majú ich ako nadčasové hodiny. Ďalším problémom je vyučovanie matematiky a fyziky, kde matematiku v 9. ročníku a celú fyziku vyučujú dôchodkyne. Vzhľadom k tomu, že sme dedinská škola, je problém nájsť mladú a perspektívnu silu, najmä muža na vyučovanie týchto predmetov. Ponuku na obsadenie voľného miesta sme dali na oznamy na pedagogické fakulty v Bratislave, Trnave, Nitre i Banskej Bystrici i na internet. Záujem by bol o iné aprobované predmety, ale i tu je problém s ubytovaním.

Problémom je aj nedostatok financií. Učebné pomôcky dokupujeme, resp. obnovujeme - dopĺňame priebežne z ušetrených financií počas jednotlivých mesiacov. Len vďaka úspešným projektom môžeme dobudovať učebňu výpočtovej techniky, doriešiť areál školy - športoviská.

Na základe opakovaných žiadostí rodičov dochádzajúcich žiakov a sťažností občanov Sološnice bývajúcich v okolí zastávky SAD na správanie sa niektorých dochádzajúcich žiakov sme v šk. roku 2005/2006 zriadili za spolufinancovania VÚC - BSK školský autobus. Vyriešili sme tým problém so včasným príchodom dochádzajúcich žiakov na vyučovanie, bezpečnosť žiakov na hlavnej cestnej komunikácii, kde je najväčší problém, nakoľko cez obec prechádzajú všetky kamióny z Holcimu, a.s., Rohožník smerom na Senicu a Trnavu a všetky zásobovacie autá. Doteraz však nie je vyriešený problém dopravy žiakov do a zo školy v šk roku 2006/2007. V ústrety nám nevyšiel ani VÚC Bratislava, ani SAD Bratislava. Pritom spolu všetkých dochádzajúcich žiakov je 119, čo je nemysliteľné takto realizovať dopravu jedným autobusovým spojom spolu s ostatnými cestujúcimi.

p) výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium:

-


(2)

a) psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania:

Celkovo sa dá povedať, že v škole vládne pozitívna a zdravá klíma, čo sa odzrkadľuje i na výsledkoch práce so žiakmi i na priateľských vzťahoch v kolektíve zamestnancov. v prípade, že sa vyskytnú problémy so správaním žiakov, okamžite predvolávame rodičov, resp. zákonných zástupcov problémových žiakov. Problémy s drogami, prípadne šikanovanie žiakov sa u nás nevyskytujú. V minulom školskom roku sme neriešili žiadne sťažnosti ani podnety na sťažnosť zo strany verejnosti.

b) voľnočasové aktivity školy:

V rámci vzdelávacích poukazov sme vytvorili krúžky, ktorých náplň zaujala našich žiakov. Niektoré z krúžky, ktoré sme vytvorili v šk. roku 2005/2006, budú pokračovať v činnosti i v šk roku 2006/2007, ale záujem je aj o speleologický, country tance atď.

c) spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom:

V rámci výchovno - vzdelávacieho procesu, konzultačných hodín a ďalších aktivít sa vyučujúci stretávajú v drvivej väčšine s porozumením a ochotou rodičov, ktorí s riaditeľstvom školy, triednymi učiteľmi a výchovnou poradkyňou úzko spolupracujú.

Na podnet rodičov, Rodičovského združenia pri Základnej škole Sološnica a Rady školy pri ZŠ Sološnica sme v spolupráci s VÚC BSK zriadili už spomínaný školský autobus. Je treba, aby tento školský autobus bol zriadený nastálo, pretože v š. roku 2006/2007 bude treba dopraviť do školy 119 dochádzajúcich žiakov.

Spolupráca školy s rodičovskou verejnosťou sa prejavuje napr. i v aktivite pri zbere starého papiera.

Škola vytvára priestor nielen pre žiakov, ale i pre rodičov, resp. širokú verejnosť v rámci aktivít v projekte Otvorená škola - Infovek a Digitálni štúrovci.

Úzko spolupracujeme s Radou školy a Rodičovským združením.

Dôkaz vzťahu verejnosti ku škole je napr. každoročné organizovanie spoločného rozlúčkového posedenia vychádzajúcich žiakov s bývalými i terajšími učiteľmi a zamestnancami školy za účasti starostky Obce Sološnica, na ktorom vyhodnocujeme úspechy vychádzajúcich žiakov, pravidelne organizovanie stretnutí bývalých žiakov spojené s prehliadkou školy, účasť rodičov na detskom karnevale atď.

d) vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní podieľajú:

Škola spolupracuje i s viacerými inštitúciami, právnickými i fyzickými osobami:

Prílohy:

  1. Tabuľka priemerov jednotlivých predmetov žiakov 5. ročníka podľa obcí na záver I. polroka šk. r. 2005/2006
  2. Vyhodnotenie výchovno - vyučovacích výsledkov za I. polrok šk. roku 2005/2006
  3. Vyhodnotenie výchovno - vyučovacích výsledkov za II. polrok a šk. rok 2005/2006
  4. Záverečné správy o činnosti MZ, PK a komisií za šk. rok 2005/2006

Správu o výchovno - vzdelávacej činnosti Základnej školy Sološnica za školský rok 2005/2006 vypracoval Mgr. Ivan Kordík, riaditeľ školy.

Sološnica 14.10.2006
Mgr. Ivan Kordík
riaditeľ školy




VYJADRENIE
K SPRÁVE O VÝCHOVNO - VZDELÁVACEJ ČINNOSTI ZÁKLADNEJ ŠKOLY SOLOŠNICA
ZA ŠKOLSKÝ ROK 2005/2006

Na základe vyhlášky MŠ SR č. 9/2006 Z.z. § 3, bod 1 zo 16.12.2005 a zákona NR SR č. 596/2003 Z.z.. § 14, ods. 5, písm. c) o štátnej správe v školstve a školskej samospráve Vám oznamujem, že Rada školy pri Základnej škole Sološnica na svojom zasadnutí dňa 24.10.2006 prerokovala Správu o výchovno – vzdelávacej činnosti Základnej školy Sološnica za šk. rok 2005/2006 a doporučila riaditeľovi Základnej školy Sološnica predložiť ju zriaďovateľovi školy Obci Sološnica na schválenie.

Sološnica 24.10.2006
Mgr. Mária Pfeilerová,
predseda RŠ pri ZŠ Sološnica

Posledná aktualizácia bola 07.01.2007.

:: a) základné identifikačné údaje o škole:

:: b) počet žiakov školy:

:: c) počet zapísaných žiakov do 1. ročníka:

:: d) údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie:

:: e) výsledky hodnotenia a klasifikácie žiakov:

:: f) zoznam uplatňovaných učebných plánov:

:: g) počty zamestnancov a plnenie kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy:

:: h) Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických pracovníkov

:: i) Aktivity a prezentácia školy na verejnosti:

:: j) údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená:

:: k) údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej ŠŠI v škole:

:: l) Údaje o priestorových a materiálno - technických podmienkach školy:

:: m) údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy:

:: n) cieľ, ktorý si škola určila vo svojom koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok (2005/2006), a vyhodnotenie jeho plnenia:

:: o) oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení:

:: p) výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium:

:: a) psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania:

:: b) voľnočasové aktivity školy:

:: c) spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom:

:: d) vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní podieľajú:

:: Prílohy:

:: Vyjadrenie k správe

Na začiatok stránky sa môžete vrátiť stlačením klávesy Home.

<< naspäť